Saya copy entry Nadia Farahida Untuk Bantu Adik Uya

12/10/2014

bantulah saya untuk bantu dia T__T



Hamba Allah: Salam nadia, nama saya Puan X. nak tanya, berapa ye nadia caj untuk satu entry dekat blog nadia? saya nak nadia buatkan saya satu entry. 

Aku: Wasalam, ooo boleh puan. entry tentang produk ape ye dan bila tarikh puan nak nadia publishkan cerita puan?

Hamba Allah: secepat mungkin seboleh-bolehnya sebab ni bukan entry produk pape. ni entry nak mintak tolong nadia cari sumbangan untuk seorang baby ni. Adik Uya nama dia. dia menghidap penyakit kerosakan hati tahap kronik. 

Aku: *hilang kata-kata* Allahuakbar, bolehh puan boleh. tapi sebelum tu, boleh nadia tau apa pertalian puan dengan adik Uya? 

jauhhh dalam hati aku, saat ni aku still sangsi. ehh betul keee puan ni nak aku buat entry mintak sumbangan untuk adik uya. aku risauu takut kena tipu jeee. (-___-') zaman sekarang bukan semua boleh percaya. mana laa tau kannn nanti bile orang pakat transfer, duit tu akan masuk ke akaun hak orang lain. tak pasal-pasal aku tanggung dosa sama. sekali, hamba allah tadi reply, 

Hamba Allah: nadia, saya takde sebarang pertalian darah pun dengan adik Uya. saya hanya kenal mak Uya melalui facebook dan dia tak pernah kenal saya pun. setiap hari saya mengikuti perkembangan adik Uya tanpa ada setitik pertalian darah. saya sedihh. dana bantuan untuk adik Uya masihhh belum cukup untuk tampung rawatan adik Uya yang perlukan 200K dalam masa terdekat untuk pembedahan segera. saya dah transfer RMXXX dalam akaun Maybank nadia. saya ikhlas membantu setakat termampu. saya harap nadia sudi bantu saya untuk sama-sama bantu adik Uya. terima kasih nadia. 

Aku: *berderai hati aku* T__T


Allahuakbar. Allahuakbar. T___T demi Allah, aku hilang kata-kata. disaat aku terlaluu berjaga-jaga sehingga suatu ketika, Allah ketuk pintu hati aku untuk didatangi dengan seorang hamba allah yang cukuppppppp membuka hati aku. Demi Allah, ini pertama kaliiii dalam hidup aku. dibayar untuk mencari sumbangan. T__T nadiaaa nadiaaaa, perlu keeee sampai kena bayar untuk tolong orang. T__T perlu ke segala kehidupan kita duit yang datangnya dulu? perlu ke setiap pahala yang bakal kita tabur dikira dari setiap sen yang kita keluar? T__T Allah. kejamnyaaaa duniaaaa kalau setiap pertolongan yang kita buat dan bakal buat diukur dengan setiap sen yang kita bakal labur. T___T kepada Puan X, terima kasih. puan telah membuka mata hati nadia. terima kasih untuk setiap sen bayaran puan yang mana nadia percaya, ni bukan hak nadia. ini milik Uya. terima kasih puan. T___T 





untuk mencari kepastian untuk kesekian kalinya, aku amek masa beberapa hari untuk stadi dan skroll segala facebook milik ibu uya, Siti Nur Hidayah, 20 tahun. seorang ibu tunggal yang tidak bekerja. ditinggalkan suami ketika uya masih kecil. menumpang kasih untuk berteduh dengan nenek uya yang mana seorang cleaner. kenalkan, inilah adik Uya atau nama sebenar dia adalah Putera Fathullah Fahmi bin Abdul Hakim. 





indahnyaaa Ya Rabbi. :') untuk pengetahuan semua, pembedahan pertama uya dilakukan time umur uya 5 bulan. sekarang umur uya adalah 1 tahun 4 bulan dan ni antara beberapa keping gambar uya beberapa bulan kebelakangan ni.








dan nii, gambar terbaruu uyaaa. 14 jam yang laluuuuu. T__T





aku tak tau nak mula macam mana sebab aku percaya, hati manusia takde sape boleh paksa. hanya Allah yang mampu gerakkan untuk setiap detiknya tapiiiii tolonglahhh cubaa. cubaaa bayangkaann, di situasi yang sama cuma dalam gambar dekat atas adalah gambar anak kita. Allahhhh, mummy tak sanggup bunga. T___T tak mampuuu. mummy tak kuat bunga. besarnyaaaa ujian untuk kawan bunga uya ni. tabahnyaaa ibu uya melalui setiap detik setiap saat tengok uya dalam keadaan macam ni. mummy tengok bunga nangis kena inject punnn luluh hati mummy. T___T apetah lagiiiii bila setiap kali batuk, ada darah akan keluar dari mulut uya bungaaaaa. mummy tak terbayanggg. berkecai hati mummy setiap kali mummy bayang kalau mummy yang terpaksa lalui. T___T




Allahurabbi. Kau permudahkanlah segala urusan anak kecil ini Ya Allah. Kau gerakkanlah setiap hatiiii yang melihat dan membaca ini untuk meringankan sedikit beban dan kesakitan yang Uya tanggung. aku habis kata-kata sebenarnyaaaaaaaaaaaaaaaa. T___T tak tauuu macam manaaaa nak pujuk hati korang, tolonglahhhh bantu uyaaaaa. T____T dia disahkan menghidap penyakit BILIARY ATRESIA. memerlukan RM200,000untuk menjalankan pembedahan transplant di India secepat mungkinnnnnn. 

aku buat andaiannn dan cuba korang bayangkan, sekiranyaaaaa RM200,000 diperlukan, kita perlukan 50,000 penderma dan setiap penderma hanya perlu dermakan RM4. RM4 jeee tak banyak punn. T__T janjiii derma. (-__-') insyaAllah. selagi Allah izinkan, adik uya akan terus dipinjamkan kepada ibunya. ye tak susah untuk kumpulkan 50,000 orang penderma RM4 tapiiiii tak mudah untuk gerakkan hati setiap manusia, bantulah. dermalah. T___T kawan-kawan, bantulah. selagi mampu. selagi sempat. selagi belum kita yang diuji. selagi belum kita yang terpaksa hadapi. T___T korang boleh terus salurkan sumbangan kalian ke akaun milik ibu uya,



Cimb Siti Nur Hidayah Shaari 7613256663
Maybank Siti Nur Hidayah Shaari 501244604047 / 151240294649
BSN Che Hasnah Ismail 0110229000128429



korang boleh hubungi ibu uya di Facebook beliau, Siti Nur Hidayah atau di nombor telefon 016-7697654. aku yakin dan sentiasa percaya, dalam setiap rezeki kita juga merupakan rezeki orang lain. berkongsilah. Allah maha pemurah lagi maha mengasihani. pastiii Dia akan limpahkan rezeki buat kita lagiii. Uya, bunga dan mummy doakan uya dari jauh ye. semoga awak terus kuat untuk lalui setiapppp ujian Allah. kuatlah nak. kuatlahh. T__T

------------------------------------------------------------------------------------------

Allahuakbar.... hati saya sebagai seorang ibu hancur berkecai melihat anak kecil ini. Entry ini saya copy daripada blogger Nadia. Saya tak ada wang ringgit yang banyak untuk disumbangkan kepada adik ini, cuma apa yang saya boleh buat adalah saya kongsikan entry ini untuk bacaan semua. Jika perlu kepastian, boleh hubungi Nadia sendiri atau ibu adik Uya ni, Puan Siti. 

Doa saya, semoga ada dermawan yang boleh dermakan sekaligus RM200,000.00 untuk pembedahan adik Uya dan sumbangan yg orang ramai berikan boleh digunakan untuk tampung kehidupan harian adik Uya dan ibunya.

Allah Maha Besar, tiada siapa dapat menghalang kekuasaannya. 

Amin.....

You Might Also Like

2 comments

  1. Terpempan kakak dan terharunya sebab kita sebagai seorg ibu dpt merasai betapa besarnya harapan ibu adik Uya ini mahu kesembuhan buat anaknya..

    ReplyDelete
  2. Macamana perkembangan adik Uya sekarang ye?

    ReplyDelete