Stressnyaa... Cadar Mahal Saya Berbulu!!

8/28/2014


haa.... mula-mula saya nak tanya, kita semua terutamanya kaum wanita ni suka sangat dengan cadar-cadar cantik dan selesa digunakan kan? kalau nak beli satu set yang berkualiti dan cantik, harganya fuhhh...boleh tahan juga mahal. tapi alahai sayangnya baru beberapa bulan guna, cadar dah berbulu! berbulu bukan sebab guna material bulu biri-biri gred A++ tapi berbulu disebabkan selalu digosok dengan tumit kaki kita atau tumit kaki suami yang pecah-pecah atau merekah. sedihnya..

ayooo... kadang-kadang tu siap berbunyi macam sedang gosok cadar dengan kertas pasir je bila kaki kita terkena pada cadar. sedih betul. last-last, tukar pakai toto murah je buat lapik cadar atau beli cadar kain murah-murah je. Cadar baru, cantik dan mahal tu terpaksalah simpan sebab takut berbulu... pernah alami situasi seperti ini?

nampak tu posisi tumit kaki sedang 'mengasah' cadar?

Itu baru cadar, kalau tumit kaki yang pecah-pecah dan merekah tu bersentuhan pula dengan kaki ke betis geng lawan kita (suami/isteri)? alahai terasa rendah diri je kan, kaki kasar dan tak cantik.

Tu nasib baik Allah suruh kita tutup aurat, kena pakai stokin dan sarung kaki, kalau tak pakai? tayang dekat orang tumit kaki yang pecah-pecah tu. kes tumit kaki pecah ni makin menjadi-jadi tau puan-puan dan tuan-tuan. mula-mula pecah sikit je, lama kelamaan makin melarat dan menjadi-jadi 'retakannya'. Jenuh mengasah dengan batu asah, lama kelamaan kulit jadi sensitif kerana makin lama makin nipis kerana selalu diasah. tak gitu? 

Kalau nak tahu, tumit kaki pecah juga boleh mengakibatkan kotoran dan bakteria terperangkap dan boleh menyebabkan jangkitan pada kaki kita tau kerana kotoran senang melekat dan susah untuk dibersihkan dengan baik. 

rekahan yang makin lama akan makin menjadi-jadi kalau dibiarkan.

Jom saya kongsikan bagaimana nak kurangkan masalah tumit kaki pecah ni..

  1. 1 Sediakan besen yang diletakkan air suam dan titisan Cuka Epal (Apple Cider) atau Lavender Oil atau Air Mawar. Kemudian rendamkan kaki kita untuk tempoh 5-10 minit sehingga air suam tersebut menjadi sejuk semula. Kalau bahan-bahan yang dinyatakan di atas tu takde, rendam dengan air suam semata-mata pun okey. Tujuannya untuk melembutkan kaki dan menghilangkan kotoran dan bakteria. 
  2. 2 Gosok kaki dengan lembut menggunakan kain basah yang bersih. Ini bertujuan untuk membuang kulit mati dan supaya lembapan daripada air dan bahan seperti apple cider tadi dapat meresap dengan lebih baik. 
  3. 3 Setelah selesai rendam kaki kita tadi, bilas dengan air bersih dan lap bersih-bersih dengan kain. Sapukan krim ajaib Herbal Blend Shaklee pada tumit kaki dan kalau nak kaki tu lembut macam sutera (wah melampau ni), sapu pada seluruh kaki. Lepas tu tidur la, jangan masuk bilik air lagi kang jatuh sebab krim tu akan mengakibatkan licin kalau terkena air. hehe..  
Lepas tuuu..... tadaaaa.... hasilnya akan jadi seperti testimonial yang saya kongsikan di bawah selepas beberapa kali penggunaan. bukanlah kata hari ni buat, terus kaki jadi cantik, tp kesan dia tu tak de la lama mana biasanya, guna satu tiub ni pun dah boleh nampak kesan best tu..

testimonial ni saya ambil dekat sini

Harga Herbal Blend ni mahal ke? siapa kata vitamin dan produk Shaklee mahal?

Krim ajaib yang sungguh awesome ni cuma:

RM27.50 sahaja!


Kini, katakan TIDAK kepada masalah Cadar Mahal Berbulu!!

Hubungi saya:

Puan Nurru Adila Ibrahim
019-2177110 / 012-6267110 
nurruadila@gmail.com


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


You Might Also Like

0 comments